/ MY POOL 2.0 /


Selasa, 25 Ogos 2009

~:: Contest : Aksi Menarik Di Hari Raya ::~

@ directlink
http://cute-miut78.blogspot.com/2009/08/contest-kenangan-suasana-di-hari-raya.html



PERATURANNYA :

1. Saya semestinya la mempunyai blog saya sendiri.. tak tumpang blog org lain dan sudah semestinya saya adalah seorang blogger.. (tak berapa tegar kot...)

2. Saya dah add blog cutemiut ni kat blog list saya dan dah juga jd follower yang dialu-alukan...

3. Saya dah uploadkan banner kat atas ni dan seMESTInya saya letakkan kat side bar saya berserta back link ni http://cute-miut78.blogspot.com/2009/08/contest-kenangan-suasana-di-hari-raya.html

4.Selain banner tu kat n3 saya, semestinya dah ada letak link ni.. http://cute-miut78.blogspot.com/2009/08/contest-kenangan-suasana-di-hari-raya.html ni. so, penyertaan saya automatic qualifiedkan.. :)

SYARAT2 :

1. Hantarkan satu keping gambo anda yg paling unik bertemakan suasana di hari raya.. tak kisah la nak gambo camne pun.. janji unik dimata anda. >>>done!

2. Nyatakan kenapa anda rasa gambo tu paling unik dengan buat satu karangan yg unik lagi kreatif..berapa patah perkataan pun tak kisah la.. janji karangan tu unik dan kreatif. >>>done!

3. Buat n3 berkenaan contest ni kat blog anda dan hantar link2 n3 tu ke ruang komen n3 ni.. dan klu blh buat sticky mode lagi senang utk aku terjah nnti.. >>>done!


~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~

... Inilah dia gambar yang unik dimataku...
dan sudah semestinya berlaku di dalam suasana hari raya..
check it out!




... ...time raya, kalu x dapat duit raya dari sanak saudara terdekat memang xsah! waktu yang dinanti-nantikan exspecially bagi oleh bebudak nakal yang bermata $$$ duitan.. tapi xkurang pula buat bebudak yang baik lagi chomel sikapnya yang suka menabung.. xkurang hebatnya pula bagi bebudak yang xtau apa motif dan objektif duit raya tu... terima duit raya trus bagi kat mak ayah... huhuuhu...

so.. dalam apa yang diperkatakan dalam intro karangan ini tadi... Izz tergolong dalam kategori yang ke-3 1/2. (xde dalam senarai.. huhuhu) Asal atuk & nenek, pakcik & makcik beri duit raye, malu & takut nak amik. sampai meronta-ronta xnak amik. Sedih dan agak hairan melihat keadaan itu, anak2 buah yang lain pun turut bersimpati dengan Izz. Terpaksalah mama Izz jadi tukang pas sampul raye Izz tu. Segan pulak rasenye.. tapi rugi xamik. Orang dah memberi kita menerima kan..?

Nasib baiklah Izz telah dikurniakan mama dan papa yang merasakan pentingnya menyimpan dan menabung untuk masa hadapan..(angkat bakul sendri!) untuk kebaikan Izz juga.. xkire betapa sesaknya poket mama dan papa Izz, kena simpan... jangan xsimpan...

Tapi sebenarnya, Izz tu xtakut dengan sampul duit raye tu... yang ditakutkannya adalah tuan yang memberi duit tu... al-maklumlah baru 1st time dapat duit raye dan kene salam tuan pemberi duit raya yang Izz xselalu jumpa... ... ehheehheh.. Akhir kata.. silalah mencuci mata anda dan menikmati tanpa juadah gelagat menarik lil Izz ni di suasana pagi Hari Raya tahun lepas...


~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~::~

2 ulasan:

CuTeMiUt78 berkata...

salam kenal..

mekacih sudi join.. dan jd followers.
dah baca n3 tu.. so kelakar... hik..hik..hik..

okies dah memenuhi segala syarat.. tahniah qualified utk contest ni.. good luck k

Unknown berkata...

>>> good luck juga wat sume contestants!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...