/ MY POOL 2.0 /

Isnin, 23 Disember 2013

/ Digital Perm? Rambut Baru! ^^ /

#Throwback #Digital Perm

Hajat di hati lepas pantang nih
bersekali dengan hari raya yang bakal menjelma 2013
nak wat rambut baru.
nak dekat 10 tahun dah..
style rambut 'long straight' aku maintainkan

tapi bile nampak orang lain
yang rambutnya ala2 curly2 sket tang hujung2 tu
aku jadi teruja nak tengok
siap tanya kat en hubby
"cantek x klu nak wat rambut cam gitu?"
"ok gak, tapi macam ni pun dah ok"
hmm.. memang ok..

tapi masalahnya dah booowink...! ^^

cam pernah dengar orang pompuan kata
bile dah rambut lurus, teringin nak rambut curly2
bile rambut dah curly2, teringin plak nak rambut lurus
yelah... hidup ni kita memang xakan pernah puas..
ke aku je
?? 

so, pasang niat di hati
nak gak! teringin nak wat rambut curly2 itew!

google, cari digital perm
pasal sebelum nih pernah wat cold perm
tapi xtahan lama,
xsampai 3 bulan rambut lurus balik! : p

search, kat Online Shopping
gigih tu, time preggy
beriya2! cari promo digital perm yang dekat2 dengan rumah

Yess dapat! RM78 je kat Groupon.my!

Klu x, harga promo, leh mencecah rm310
tapi bile tanya salon2 lain mesti kene top-up lagi rm20-30
pasal ikut length rambutku lagi panjang? ye kew? ye.. x tipu!! ^^
Full Package Schwarzkopf Hair Digital Perm, Cut, Wash & Blow

Area Bukit Bintang sebelah Hotel Royale Bintang

8 days Hair Studio


set date masa bulan posa
makan 3-4 jam wat digital perm nih!

siap breastfeed Iris kat situ
budak amoi tu pun sporting "dah habis menyusu bagitau saya ya katanya! " ^^
sambung balik setting rambut tu
guna mesin digital perm yang tergantung2 tu..
dah macam bahan ekperimen aku jadinya!

nak dekat buka posa siap!!
tahan 6 bulan, bla.. bla.. bla.. amoi ni bagitau
dia fresh graduate bab salon..


tanya gak, yang macam artis2 tu curly2 rambut jiorang cantik2
"ye lor, kene renew selalu maa.. lepas 6 bulan setting lagi,
then gune curly/thong klu mau lagi cantik maa"!
suke 3x! thumb-up untuk dia!
hasil tangan budak amoi yang sopan santun dan xwat sambil lewa..
 

Dan inilah hasilnya..
digital perm tang hujung rambut!
pasal rambutku jenis lurus @ tebal
langkah selamat, klu wat sume..
kang mengerbang plak rambutku

so, aku rase ini yang paling sesuai!
i loooiikeee it so much! ^^


























cuma kene rajin maintain..
pakai mousse, klu nak curly tu tahan lama
lotih gak, yelah... nak2 dah beranak 2 nih!
ikut dan je klu nak pakai mousse tu.. ade..

tapi klu dah kelam kabut
guna pe2 perapi yang leave on je kat rambut tu..
gumpal2kan sket, siap!!
simpan satu dalam tas tangan handbag!


Selfie! Gambar baru bertugas kerja selepas 90 hari bercuti!

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...