/ MY POOL 2.0 /


Isnin, 18 November 2013

/ dari Dapurku Vol. 3.5 - Sesi Luahan Rasa! ^^/

( Sesi luahan perasaan dari Dapurku.. )

Yang sebenar-benarnya..
(dengarlah nih, pengakuan jujur, ikhlas, rase rendah diri dariku)
aku lupa dah pandai masak..?! betul.. aku boleh! tapi itu dulu..
untuk kuantiti besar dlm 7- 9 orang. guna priok & kuali besar lagi tuh!
sedap? xdelah sesedap chef! bolehlah untuk tekak keluarga sendiri..
tapi sume rase makanan tu diedit oleh mak,
perlahan2 aku belajar..
lama kelamaan aku dah jadi saus chef!  eheheheh! angkat bakul sendrik lagi!
masak gulai ayam, kari ayam, ayam masak merah, paprik
ikan asam pedas, tomyam campur, sayur gulai pucuk ubi, gulai jering, tempoyak, petai sambal, sambal kerdas (haa.. ko!)
sup tulang, sup ayam, sup sayur,
ikan bawal masak stim, 3rase, masak lauk kampung, bla..bla..bla.. etc.
Percaya x?? suka2 hati uoll lah!

Al-kisah.. xlama dulu,
aku telah diamanahkan oleh ibuku
untuk memikul tanggungjawab 'memasak' ( jadi tukang masak kat rumah).
Yelah, kakak 2 orang dah kawen.
2 orang adik lelaki tengah sekolah & sorang adik pompuan tapi kecik lagi.
so, akulah kene buat sume! mengemas, memasak,
membasuh baju (picit sius washing machine jek)!
menyidai, menyapu, sume yang keje guna 'me', aku gak kene wat..

ni sume menganggur punya pasai! xpasai2 aku kene sume!
dulu jiwa memberontak, remajalah katakan..
dapat cuti rehat time aku PMS je.. 1hari
time tu jela aku dapat upah
dapat upah rasa masakan mak
sedapnya!!....... ^^

dan baru kutahu...
ape yang emakku suruh buat sume tu adalah sebagai asas & praktikal bagiku. amat berguna sekarang sebagai menjawat jawatan mama & isteri.

Terima Kasih Mak!!
terima kasih atas jasamu yang xterbalas oleh anakmu yang kerdil ini
(memang kenit poonn...) : )

Tapi kini, klu nak masak je dah jadi kekok, bleh x gitu?
dah lama xmasak bebanyak lagi.. (ke dah malas???)
nak masak pun kene tengok resepi kat mizz hpku
family pun kecik, 2 1/2 mulut jek..

tapi klu raya tiba
teringin nak masak memacam
en hubby pandang sebelah mata
reti ke?? 

encik hubby pun diet sempoi seleranya..
xreti makan makanan kampung..
Abg Izz? mama slow2 ajar makan sume
saya?? batu & kayu je tolak, lain sume telan!!! ^^

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...